Firma bez reklamy jest niezauważalna, a to oznacza, że nie będzie miała klientów… Idąc dalej, bez klientów nie ma zysku, a bez zysku nie ma firmy. Proste? Proste.
Oczywiście gdyby Twoja firma była jedyną z konkretną usługą to nawet i bez reklamy by się przebiła, ale niestety tak nie jest. Wystarczy się trochę rozejrzeć i można zauważyć, że podobnych firm jest więcej niż mrówek, dlatego też aby się przebić to trzeba stać się rozpoznawalnym.
Gdzie umieścić reklamę firmy?
Jest parę opcji, które pomogą rozpromować markę czyli m.in.:
- Ulotki – jest to prosty i szybki sposób, aby ludzie z okolicy dowiedzieli się parę rzeczy na temat Twojej firmy. Wystarczy postawić człowieka w zatłoczonym miejscu i je rozdawać. Oczywiście nie każdy przyjmie, ale ci którzy to zrobią to zatrzymają ją na długo. Kto wie kiedy im się przyda?
- Billboard – postawienie reklamy na billboardzie jest bardzo widoczne i stałe. Nikt go nie wyrzuci tak jak na przykład ulotkę. Taki billboard może zobaczyć nawet do kilkuset ludzi na dzień (zależy w jakim miejscu).
- Strona internetowa – reklama na stronie może być zbawienna, gdyż żyjemy w dobie Internetu. Nie ma dnia kiedy ludzie nie siedzą w Internecie albo to oglądając filmiki albo szukając firm, których potrzebują.
- Influencer – osoba sławna i uwielbiana przez masę ludzi rozpromuje produkt firmy. Osoby, które obserwują influencera mają do niego zaufanie co od razu daje większe szansę na paru klientów. Przez influencera można trafić do konkretnych grup docelowych.
- Wizytówka – to prosty i szybki sposób na pozostanie w kontakcie z klientami, których się pozyskało.
- Media społecznościowe – można wykupywać reklamy na np.: youtube, facebooku, TikToku itp. Albo samemu można założyć konta na mediach społecznościowych i samemu promować firmę.
- Telewizja – można wykupić reklamę w telewizji. Nie jest to najlepszy sposób patrząc na to, że coraz mniej młodych osób ją ogląda. No chyba, że chcę się trafić do starszej grupy docelowej.
- Inna firma – zawieranie współpracy z inną firmą i reklamowanie się u niej w zamian za coś innego.
- Długopisy – firmowe długopisy to coś podobnego do wizytówek z taką różnicą że długopis jest potrzebny na co dzień, a wizytówka nie.
- Samochód firmowy – reklamę można także umieścić na samochodzie. Jeśli samochód jeździ w długie trasy to wielu ludzie może go zobaczyć.
Co zawrzeć w reklamie firmy?
W reklamie firmy trzeba umieści odpowiednie informacje, bo inaczej promowanie marki będzie nieskuteczne.
Najważniejsze informacje do zawarcia w reklamie firmy to:
– położenie firmy
– numer telefonu
– usługi firmy
– grafika związana z firmą
– opcjonalnie – promocje, ceny itp.
– nazwa firmy
Podsumowanie
Reklamę trzeba wybrać odpowiednio do położenia firmy i jej budżetu. Jest wiele sposobów na reklamę firmy. Niektóre tanie, a niektóre trochę droższe.
Oczywiście reklam można stawiać wiele. Nie trzeba się ograniczać do jednego sposobu. Im więcej tym większa szansa na klientów.
Bez reklamy firma nie będzie miała większego powodzenia w przyciąganiu klientów.