Pomyślmy… Pisanie samego bloga zazwyczaj zbiera chmarę odbiorców np.: Pudelek. A co gdyby połączyć firmową stronę internetową z blogiem?…
Po co blog?
Blog nie tylko zwiększa zaufanie i kontakt z klientem, ale także dopełnia wizerunek firmy.
Pisanie bloga to dobry sposób na lepsze pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach.
Jest duże prawdopodobieństwo, że osoby, które trafią na bloga przez przypadek zostaną na dłużej lub przekażą artykuł z bloga dalej.
Blog może polepszyć opinie na temat strony internetowej.
Jak wypromować bloga?
Na rozkręcenia się bloga potrzeba czasu jak ze wszystkim. Ten czas oczekiwania można przyśpieszyć za pomocą mediów społecznościowych takich jak np.: Facebook, Instagram czy Twitter.
Przede wszystkim można ogłosić powstanie bloga. Potem przy powstaniu jakiegoś artykułu trzeba go ogłosić w mediach społecznościowych.
Takie działania pomogą w rozwoju bloga.
Jak prowadzić bloga, tak aby odnieść sukces?
Samo pisanie bloga nie zapewnia sukcesu! Trzeba wiedzieć jakich zasad się trzymać przy prowadzeniu bloga, aby nie zniechęcić czytelnika.
UWAGA:
- Bardzo ważnym jest weryfikowanie informacji przekazywanych na bloga, ponieważ jeśli informacja okaże się nieprawdziwa to wizerunek bloga może ucierpieć.
- Systematyczność to coś bardzo ważnego. Powinno się wstawiać od 2 do 3 artykułów na tydzień, bo co to za blog bez wpisów.
- Większość ludzi to wzrokowcy, bo aż 65% populacji, dlatego też powinno się wstawiać treści wizualne, które przyciągną uwagę odbiorcy.
- Najlepiej jest pisać zwięźle i przejrzyście, gdyż czytelnik może się znudzić tekstem, który nie będzie się ciekawie prezentował.
- Ważnym jest trzymanie się tematu, który sobie narzuciliśmy. Odbiorca bloga wchodzi po to co jest w tytule, a nie po to czego nie ma.
- Tematy artykułów nie mogą się powtarzać! Nikt nie lubi odgrzewanych kotletów, dlatego też nie można popełnić takiego błędu.
- Ważnym elementem jest określenie w jakim kierunku idzie blog. Czy może bardziej luźny format czy bardziej oficjalny. O czym będą opowiadać artykuły? Najlepiej by było gdyby mówiły o tematach związanych ze stroną internetową na której jest blog. Jeśli będzie opowiadać o czymś innym niż strona internetowa to jest szansa, że czytelnik nie zainteresuje się produktem firmy.
- Oczywiście trzeba też zwracać uwagę na ortografię i interpunkcję.
Podsumowanie
Dobrze poprowadzony blog pomoże firmie w zdobyciu nowych klientów oraz polepszy pozycjonowanie się strony internetowej. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla małych jak i dużych firm. Wyciągając z tego wnioski można spokojnie stwierdzić, że lepiej jest posiadać bloga niż go nie mieć.