Zamówienie lub kupno towaru przez klient od firmy to nie koniec transakcji. Trzeba jeszcze paczkę dostarczyć. A czasem to nie jest takie proste jak się wydaje.
Paczka może np.: nie trafić do klienta, zostać uszkodzona, pomylona, zagubiona lub za droga w dostawie. Te wszystkie rzeczy wpływają na postrzeganie firmy przez klienta, nie tylko kurierskiej ale także tej od której internauta kupił produkt. Niezadowolony klient to stracony klient i poszargana reputacja.
Na co zwrócić uwagę?
Wybierając firmę kurierską trzeba zwrócić uwagę na:
- Popularność wśród ludzi – jeśli firma kurierska ma złą opinie to najprawdopodobniej przeniesie się to na Twoją firmę.
- Liczba zamówień na miesiąc – trzeba ustalić liczbę paczek na miesiąc, jeśli nie to operator może zażądać dodatkowej opłaty.
- Wielkość oraz struktura – firmy kurierskie wyceniają, także wielkość paczek
- Rodzaj przesyłanych towarów – inne ceny obowiązują zależnie od towaru.
- Godziny odbioru paczek – ważne jest to, aby kurier był punktualny, bo inaczej może nie zdążyć z dostarczeniem wszystkich paczek.
- Koszt dostawy do klienta – jeśli klient będzie musiał płacić mniej za przesyłkę to chętniej kupi produkt.
Co klienci wybierają najchętniej?
Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska
Według statystyk to internauci kupujący przez internet najchętniej wybierają:
- DPD (29%)
- DHL (26%)
- InPost (20%)
- Pocztex (9%),
- UPS (4%),
- GLS (4%),
- FedEx (1%).
Firmy kurierskie
Firm kurierskich jest wiele. Jedna jest lepsza od drugiej, dlatego warto się dobrze zastanowić i pomyśleć nad, tym, która opcja będzie najwygodniejsza dla firmy i klienta.
Oczywiście im większy wybór firm kurierskich, tym lepiej. Na przykład jeśli ma się już przesyłkę kurierską i odebranie w paczkomacie to warto też dodać odebranie paczki kiosku lub stacji benzynowej.
Podsumowanie
Warto wybrać firmy kurierskie, które spełniają wymagania firmy oraz te, które są najlepiej oceniane przez klientów.
Warto zapamiętać, że im więcej opcji dostawy, tym większa szansa na to, że klient sfinalizuje zakup produktu.