
Zacząłeś dopiero biznes lub prowadzisz go od paru lat i nagle zaczyna iść dobrze, wręcz wyśmienicie? A co jeśli Ci powiem, że w łatwy sposób możesz upaść i stracić wszystko. Najważniejsze jest to aby do tego nie dopuścić, tylko jak? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w tym artykule.
Pieniądze – co z nimi zrobić?
Gdy biznes się rozkręca to oczywiście przychodzą pieniądze. I pojawia się pytanie co zrobić z, tymi pieniędzmi.
Czego nie robić z pieniędzmi:
– Imprezować – zanim się obejrzysz z fortuny zostanie złotówka i szybko będziesz żałował tej decyzji. Czy warto zaprzepaścić dobro firmy dla chwili przyjemności?
– Pożyczanie – za nic nie wolno pożyczać pieniędzy. Ludzie mają tendencję do nie oddawania przysług, a jak już pożyczasz to musisz się upewnić, że ci się to zwróci.
– Wydawanie na zachcianki – możesz sobie kupić auto albo jakiś nowy sprzęt elektroniczny lub cokolwiek innego, ale trzeba pamiętać żeby nie przesadzić i nie wydać na takie głupoty wszystkiego, bo w krótkim czasie może się okazać, że będzie trzeba je oddać komornikowi przez zaniedbanie firmy i pracowników.
– Chomikowanie – nie można też chomikować pieniędzy. Pieniądze muszą pracować i działać, bo inaczej nie ma mowy o rozwoju.
Co zrobić z pieniędzmi:
– Pracownicy – warto dać w takiej sytuacji podwyżki lub premię. Zachęci to pracowników do pracy.
– Inwestowanie – można zainwestować w firmę poprzez zakup nowego sprzętu lub ulepszenie strony sklepu internetowego.
– Zatrudnianie, rozbudowa – jeśli sprzedaż idzie w górę to potrzeba dodatkowych rąk, które pomogą ogarnąć chaos. Zmiana biura lub jego rozbudowa pomoże stworzyć lepsze warunki dla pracowników.
– Ochrona – rozwijająca się firma może przyciągnąć uwagę, dlatego warto się zabezpieczyć i zainwestować w ochronę czy to w sklepie internetowym czy to w monitoring.
– Kampanie reklamowa – nie zaszkodzi większe rozpromowanie sklepu.
Trzeba pamiętać, że interes nie zawsze będzie się dobrze kręcił, dlatego warto wydać pieniądze mądrze.
Rozwój firmy – co robić?
Większa popularność i klientów to więcej obowiązków. Jak zaradzić natłokowi zajęć?
Sposoby na dużą ilość obowiązków:
– Asystent odciąży od obowiązków i pozwoli się skupić na najważniejszych rzeczach.
– Kalendarz lub zeszyt – warto zapisywać najważniejsze rzeczy w kalendarzu lub zeszycie, dzięki temu nie ma mowy o zapomnieniu jakiegoś spotkania.
– Segregacja – uporządkowanie obowiązków od najważniejszych i najpilniejszych do tych mało ważnych pomoże w usprawnieniu pracy.
– Czas wolny – pracowitość jest ważna, ale nie można przesadzić, bo szybko można się wypalić, dlatego tak ważnym jest znalezienie czasu na relaks.
– Zarządzanie czasem – odpowiednie podzielenie obowiązków jest dobrą umiejętnością, która zapewni porządek w całym dniu. Nie będzie takiej sytuacji, w której nie będziesz wiedział co zrobić.
Podsumowanie
Odpowiednie zarządzanie pieniędzmi oraz natłokiem obowiązków zapewni stabilność, którą firma potrzebuje i pozwoli Ci na utrzymanie jej w ryzach.
Dzięki, tym prostym poradą nie zbankrutujesz i jeszcze rozwiniesz firmę.