Rynek ciągle się rozwija i ewoluuje. Jeśli jakaś firma zostanie w tym samym miejscu i nie wprowadzi żadnych zmian to szybko zostanie z niego zmieciona.
Przy e-commerce trzeba sobie uświadomić, że potrzeby konsumentów się zmieniają z czasem, dlatego też aby nie zostać w tyle to trzeba wprowadzać pewne zmiany, które mogą znacznie polepszyć i zwiększyć sprzedaż internetową.
Polepszanie sprzedaży – wizerunek
Zwiększanie sprzedaży jest ważne, ale jeszcze ważniejsze jest to jak postrzegają firmę klienci.
Trzeba podążać za tym co jest uważane za odpowiednie zachowanie dla większości ludzi np:
– bycie ekologicznym
– dbanie o środowisko
– używanie odpowiednich opakowań do produktów
To jest tylko kilka przykładów, które mogą pomóc w budowaniu wizerunku.
Żeby określić co ludzie postrzegają za dobre i moralne, a co nie to trzeba przyjrzeć się modzie jaka panuje lub konkretnym grupą do których dany produkt ma trafić.
Więcej na temat wizerunku firm w Internecie można zobaczyć tutaj: https://starone.pl/wizerunek-firmy-w-internecie/
Polepszenie sprzedaży – media społecznościowe/reklama
Reklama produktu na np: TikTok’u, Instagramie, Facebook’u lub przez różnych influencerów zwiększy zasięgi przez co więcej ludzi zakupi produkt lub poda go dalej.
Polepszenie sprzedaży – grupy docelowe
Aby trafić do grupy docelowej wystarczy zachęcić klienta do jego kupna przez np.:
– Personalizację banerów na stronie tak aby klient od razu widział produkt, którego poszukuje.
– Robienie testów mailingów A/B.
– Dawanie promocji typu kupony zniżkowe lub dwa produkty za mniejszą cenę.
Oczywiście wszystko trzeba robić z umiarem. Nie można przesadzać, bo to może odstraszyć klienta.
Polepszenie sprzedaży – SEO
Absolutne minimum aby polepszyć sprzedaż za pomocą SEO to:
– certyfikat SSL
– poprawne wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych
– zarządzanie nawigacją fasetową z wykorzystaniem linków kanonicznych
– pozyskiwanie linków z miejsc powiązanych tematycznie, które same dobrze się pozycjonują (mają wiarygodny profil linków, dobrą widoczność w Google).
Więcej o SEO można znaleźć tutaj: https://starone.pl/seo-to-potega/
Polepszenie sprzedaży – porządek
Ważną rzeczą jest uporządkowanie sobie wszystkiego zaczynając od klientach kończąc na sklepie internetowym.
Wystarczy ogarnąć technicznie swoje produkty co oznacza jak najmniej obsługi telefonicznej i mailowej związanej ze sprzedażą.
Wszystkich pytań od klientów nie da się uniknąć. Te na, które będziesz odpowiadać osobiście pokategoryzuj je i posegreguj. Dzięki takiemu działaniu można zmniejszyć obsługę klienta z godzin do minut!
Polepszenie sprzedaży – inwestycja/wiedza/towar
Inwestycja:
- Zidentyfikuj najważniejsze kompetencje, które chcesz rozwijać w organizacji i inwestuj w nie.
- Outsorcing może być zbawienny dla elastyczności firmy.
Wiedza:
- Analizuj blogi firm ,które współpracują z e-commerce.
- Nie wolno wdrażać niczego nie sprawdzonego na rynek chyba, że masz wystarczający budżet na eksperymenty
- Pomocne mogą być case study zrobione z klientami przez różne organizacje np. Thulium lub Ideo Force.
Towar:
- Nie obiecuj klientowi więcej niż możesz zaoferować. Reklamuj rzeczy, które są w hurtowni na stanie.
- Kupuj towar wcześniej i taniej.
- Dostarczaj towar tam gdzie klient chcę, a nie tam gdzie oszczędzisz złotówkę.
Podsumowanie
Proces polepszania sprzedaży jest długi i opłacalny. Składa się na niego wiele czynników m.in.: porządek, SEO, grupy docelowe, media społecznościowe itp.
Polepszenie sprzedaży zwiększy zyski i przyniesie wiele korzyści takich jak więcej klientów czy nowocześniejsza firma.