Chcesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz jak? Dalej szukać nie musisz, bo właśnie w tym artykule przekażę ci krok po kroku jak samemu można sprzedawać rzeczy, które się chce.
E-commerce – krok pierwszy
Po pierwsze trzeba wiedzieć co chcę się w ogóle sprzedawać. Może ręcznie robione swetry, a może sprzedaż leków.
Po zdecydowaniu się na produkt, trzeba podjąć pewne kroki, które pomogą w zalegalizowaniu i prowadzeniu sklepu:
– wybór rodzaju działalności np.: jednoosobową działalność gospodarczą, spółkę osobową lub kapitałową.
– koncesje lub zezwolenia – na niektóre produkty trzeba mieć zezwolenia, a przykładem jednym z nich są leki
– kasa fiskalna – jeżeli chcesz prowadzić sprzedaż jakichkolwiek produktów, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że obejmie Cię obowiązek posiadania kasy fiskalnej.
– regulamin jest dokumentem, którego w sprzedaży on-line po prostu nie może zabraknąć.
– polityka prywatności – zgodnie z obowiązującymi przepisami, sprzedawca jako administrator danych osobowych ma obowiązek poinformować kupujących o kwestiach związanych przetwarzaniem ich danych.
– dane osobowe klientów to m.in. wspomniany już wcześniej obowiązek informacyjny w stosunku do osób, których dane są przetwarzane czy prowadzenie stosownej dokumentacji.
– prawa autorskie – zawsze zadbaj o to, by opisy i zdjęcia produktów były treściami, których wykorzystanie nie narusza niczyich praw.
E-commerce – krok drugi
Kolejnym krokiem będzie stworzenie sklepu internetowego. Oczywiście można to zostawić specjalistą od takiego typu rzeczy, ponieważ stworzenie sklepu internetowego samemu będzie wymagało dużo nauki i czasu.
E-commerce – krok trzeci
Trzeba pamiętać o produkcie, który chcemy sprzedawać konsumentom.
A między innymi warto się zastanowić:
– skąd wziąć produkt – może hurtownia jakaś lub samemu produkować
– w ile sztuk produktu się zaopatrzyć – najlepiej nie za dużo na początek, żeby zobaczyć jak idzie sprzedaż
– jak dostarczyć produkt klientowi – przez jaką firmę przewozową
– jaką cenę przypisać produktowi – najlepiej porównać ceny z konkurencją
E-commerce – krok czwarty
Czwartym krokiem jest rozpoczęcie kampanii reklamowej, która będzie miała na celu rozpromowanie sklepu internetowego i produktu.
Na temat reklamy można przeczytać w artykule z tego linku: https://starone.pl/bez-reklamy-firma-nie-istnieje/
Podsumowanie
Instrukcja przedstawiona w artykule jest podstawą podstaw, która pomoże stworzyć plan działania i poznać krok po kroku rzeczy, które są potrzebne do stworzenia sklepu internetowego.