
Pracownik to osoba, która wykonuje polecenia pracodawcy i dostaje za to wynagrodzenie. Wydaje się takie proste, a takie nie jest.
Gdyby każda firma miała pracowników, którzy wykonują robotę od początku do końca bez przestojów i perfekcyjnie za jedynie wynagrodzenie to każdy biznes byłby najlepszy, a tak nie jest… Dlaczego? Oczywiście dlatego, że ludzie to nie roboty, ale też dlatego, że pieniądze mogą nie być wystarczająco motywujące.
W tym artykule omówimy jak można polepszyć produktywność pracobiorców.
1. Relaks
Każdy potrzebuje przerwy w ciągu dnia, żeby się odstresować i pozbierać myśli, dlatego warto zapewnić pracownikom odpowiednio długie przerwy i jak się da to strefę relaksu.
Pracownik zrelaksowany i skoncentrowany to osoba, która nie popełni żadnego błędu i zadowoli klienta.
2. Przestrzeń biurowa
Pracownicy w biurze sporządzają praktycznie cały swój dzień, a przestrzeń w biurze wpływa na nastrój, dlatego też wszystko powinno być przestronne, uporządkowane i jasne.
3. Rodzinna atmosfera
Ważne, aby relacje między pracownikami i pracodawcą były w miarę luźne. Warto organizować imprezy firmowe, żeby zacieśnić więzi.
4. Motywacja
Regularne motywowanie przez np.: chwalenie pracy pracownika lub okazjonalne premie. Kto nie lubi być chwalony. Jeśli pracownik nie będzie czuł się zauważony to przestanie dobrze wykonywać robotę, bo w sumie po co?
5. Odpowiedni podział pracy
Trzeba pamiętać, że każdy jest inny, ma inne predyspozycje, umiejętności i charakter, dlatego warto poznać każdego pracownika i na tej podstawie dostosowywać tempo oraz rodzaj pracy osobno.
6. Elastyczne godziny pracy
Daj pracownikom możliwość elastycznych godzin pracy. Na pewno ucieszy to tych, którzy mają ważne sprawy do załatwienia i chętniej zostaną przez to w firmie, bo nie każdy będzie zapewni im takie coś.
7. Zbyt duży luz jest zły
Nie zapominaj, że jeśli za bardzo rozpieszczysz pracownika to może bardzo się rozleniwić…. Trzeba znać umiar.
8. Słuchaj pracowników
Karz pracownikom składać anonimowe raporty o tym jak się czują w pracy i co by zmienili, a co jest dobre lub po prostu rozmawiaj z każdym cztery oczy chociaż wtedy jest szansa, że będą kłamać żeby się przypodobać.
9. Odpowiednie zasoby
Zapewniaj pracownikom odpowiednie narzędzia do pracy. Nie idź w pół-środki. Jeśli brak wykonanej pracy będzie wynikał z wadliwego sprzętu to Twoja wina.
10. Nie kontroluj 24/7
Kontrola jest ważna, bo brak kontroli to brak efektywności w pracy, ale za duża kontrola to… Też brak efektywności. Jedynym rozwiązaniem jest znalezienie złotego środka. Przez ciągłe nie stanie nad pracownikiem pokazujesz, że mu ufasz w pewnym stopniu. Poza, tym rozluźnia to atmosferę
Podsumowanie
Pieniądze nie są najważniejsze w życiu. Jeśli pracownik się wypali lub będzie źle traktowany to jest w stanie odejść i pracować za mniejsze stawki.