Porozmawiajmy trochę o takich najpotrzebniejszych elementach strony. Takich bez których no nie ma ani rusz.
Strona bez tych elementów może wydać się dziwna i wzbudzać u niektórych podejrzenia, że może być oszustwem.
1. Nazwa/logo
Zacznijmy od podstawy podstaw. Bez tego firma nie istnieje. Logo zapewnia rozpoznawalność. Na stronie głównej zamieszczenie rzeczy, którą zajmuje się Twoja firma jest kluczowe dla klienta np.: kwiaciarnia lub skup złomu.
2. Dane firmy
Kolejna ważna rzecz. Po co właściwie strona ma istnieć jeśli nie wiadomo z kim się skontaktować jeśli ktoś jest zainteresowany… Bez sensu.
Trzeba zamieścić np.: e-mail, numer telefonu i lokalizacje firmy. Dobrze by było gdyby było to umieszczone w widocznym miejscu.
3. Treść
Sposób w jaki przekazujemy informacje, spójność, zwięzłość, odpowiednia składnia oraz ortografia. To wszystko ma wpływ na odbiorcę. Jeśli tekst będzie długi i koniec końców będzie mówił o niczym to klient szybko się znudzi.
4. Media społecznościowe
Promowanie strony przez media jest skuteczne, ale powinno to też działać w drugą stronę. Jeśli posiadasz facebook’a lub instagrama to warto go umieścić w widocznym miejscu.
5. Stopka
Stopka jest po to aby odciążyć menu górne. Jeśli będzie za dużo przycisków w jednym miejscu to może to zmęczyć.
6. Intuicyjna nawigacja
Nie ma nic gorszego niż potrzeba klikania lub szukania czegoś przez wieczność. Każdy przycisk musi do czegoś prowadzić i najlepiej jakby było to robione w jak najmniejszej ilości kliknięć.
7. Element wyróżniający się np: slider
Rzecz, która przyciągnie wzrok na stronie głównej powinna najczęściej przekazywać jakieś ważne informacje. Skoro ktoś na to patrzy to warto to wykorzystać.
8. FAQ – (frequently asked questions)
Dodanie FAQ pomoże odpowiedzieć na często zadawane pytania lub opisać sprzedawany przez Ciebie produkt.
9. Polityka prywatności oraz pliki cookies
Jest to wymagane. Wystarczy jasno określić w polityce prywatności: jak są zbierane i wykorzystywane dane, kto jest administratorem danych osobowych, w jaki sposób można skontaktować się z administratorem, jakie są uprawnienia użytkownika.
10. Portfolio firmy
Umieszczenie na stronie ogólnych osiągnięć firmy i doświadczenia zbuduje zaufanie, pokaże profesjonalizm i stabilność biznesu.
Podsumowanie
To na tyle jeśli chodzi o najważniejsze elementy strony internetowej.
Trzeba pamiętać, że bez tych rzeczy strona będzie wybrakowana. Może być bez nich dobra, ale nigdy nie będzie wspaniała/wyśmienita.