![](https://starone.pl/wp-content/uploads/2021/08/sklep1.jpg)
Twój sklep internetowy nie wygląda najlepiej, a klienci się skarżą? Najprawdopodobniej potrzebujesz paru porad odnośnie jego wyglądu i działania.
Ten artykuł pomoże Ci w stworzeniu najlepszego sklepu internetowego.
Sklep internetowy – jak nie stracić klientów?
Ciekawa prezentacja oferty
Nie od dziś wiadomo, że ludzie są wzrokowcami, dlatego warto postarać się o to aby grafika była atrakcyjna czyli m.in. zdjęcia produktu, przejrzyste opisy, najważniejsze informacje (cena produktu itp.)
Zakupy w koszyku niekupione?
Z badań wynika, że w ostatniej fazie zamówienia, sklepy tracą od 40 % do nawet 70 % zamówień.
Najczęstsze powody to:
- konieczność zakładania konta
- brak jasnych informacji i cennika o wysyłce i czasie i kosztach dostawy
- brak przejrzystych informacji
- brak możliwości powrotu do sklepu, by dokupić inne produkty.
- zbyt pracochłonny lub czasochłonny proces zamówienia
- inne ukryte koszty
Opinie użytkowników
Opinie ludzi są bardzo ważne jeśli chodzi o przekonanie klienta do kupna, dlatego warto umieścić opinie gdzieś na widoku i wysyłać prośbę do klienta o opinie po zakupie towaru.
Cross-selling (sprzedaż krzyżowa)
Jest to marketingowa technika sprzedaży produktów uzupełniających czyli np. podczas oglądania produktu i dokonywania zakupu przez klienta (butów), poniżej oglądanego produktu wyświetla się informacja o innych produktach takich jak torebka czy pasta do butów.
Up selling (sprzedaż dodatkowa)
Polega na oferowaniu klientowi produktów i usług w wyższej cenie, o wyższym standardzie lub z większą ilością funkcji, czyli np. podczas oglądania jakiegoś przedmiotu wyświetla się podobna rzecz tylko, że z lepszymi parametrami i wyższą ceną.
Najlepsze ceny
Trzeba być zawsze szybszym od konkurencji jeśli chodzi o ceny, ponieważ konsumenci lubią porównywać ceny, dlatego też im lepsza cena tym większa szansa, że to właśnie Twój produkt zostanie kupiony.
Strona główna
To jest wizytówka firmy i najlepiej umieścić tam wszystkie korzystne oferty, promocje, przeceny, rabaty, nowości itp.
Wsparcie online i informacje
Jeśli klient będzie miał wątpliwości to z łatwością je rozwieję kontaktując się z kimś z firmy. Warto umieścić też jakieś informacje o firmie, bo dzięki temu zwiększy się zaufanie konsumenta.
Blog
Prowadzenie bloga zwiększy szansę na przyciągnięcie większej ilości ludzi i ogólne rozpromowanie sklepu.
Możliwość zwrócenia towaru
Klient wiedząc, że w pewnych sytuacjach może zwrócić towar poczuje się o wiele pewniej kupując coś.
Wygodne płatności
Dawanie możliwości jak największej ilości metod płatności zmniejsza szansę na rozmyślenie się klienta. Poinformowanie internauty o bezpieczeństwie transakcji zwiększy zaufanie.
Podsumowanie
Aby sklep nie został opuszczony w ciągu sekundy przez potencjalnego klienta warto zainteresować się wyglądem sklepu, informacjami o produktach i przejrzystością.
Ważne są, także metody płatności, opinie oraz ogólny kontakt z firmą przez klienta.
Na te rzeczy warto zwracać uwagę przy tworzeniu lub zmienianiu sklepu internetowego.