Statystyki mówią, że aż 65% populacji to wzrokowcy, czyli to znaczy, że treści wizualne powodują wzrost zaangażowania u odbiorcy. Odbiorca pomija tekst i skupia się na grafice strony internetowej.
Dlatego też tak ważnym jest posiadanie odpowiedniej grafiki, która zachęci potencjalnego klienta do zakupu produktu. Jeśli grafika będzie okropna to najzwyczajniej w świecie internauty nie zainteresujemy.
Jak zrobić dobrą grafikę?
Aby zrobić/posiadać dobrą grafikę trzeba wiedzieć co najbardziej przykuwa uwagę.
Przyciąga uwagę:
- Kolor – bardzo ważny jest kolor, który od razu opisuje produkt w oczach odbiorcy, czyli np.: niebieski, żółty i pomarańczowy dodaje energii i pomaga w podkreśleniu pozytywnych emocji, czerń kojarzy się z ponadczasowością, a czerwony przykuwa uwagę najbardziej.
- Ramki – świetnie sprawdzają się w domykaniu kompozycji i uwypuklaniu najważniejszych elementów.
- Kontrast – typowe kontrasty to np.: czerń i biel lub czerwony i żółty.
- Nachodzące na siebie kształty – użycie takiej techniki zapewnia grafice wygląd przestrzenny.
- Animacja – ruchome elementy od razu kierują wzrok odbiorcy właśnie na ten obrazek.
- Im mniej tym lepiej – przy mniejszej ilości elementów człowiek skupia się lepiej, a im więcej elementów, tym bardziej rozpraszają.
- Linie i strzałki – takie elementy pozwalają skierować wzrok odbiorcy gdziekolwiek chcemy. Poza, tym proste linie pozwalają nadać poczucie porządku i harmonii, a ukośne wprowadzają do obrazu nieco dynamiki.
Gdzie można umieścić grafikę?
Teraz pozostaje pytanie gdzie umieści grafikę?
Miejsca na grafikę:
- strona internetowa
- media społecznościowe
- billboardy
- ulotki
- na produkcie
- na samochodzie
- na budynku
- banery itp.
Podsumowanie
Aby przykuć kogoś uwagę wystarczy odpowiednio dobrać kolory, ramkę, kontrast itp.
Jeśli nie ma się pewności czy odpowiednio się to zrobiło to wystarczy popytać ludzi wokół czy im się to podoba i czy przyciąga uwagę.