Logo to element poprzez, który ludzie rozpoznają firmę. Dzięki niemu można odróżnić jedną firmę od drugiej, a także zidentyfikować oryginalną.
Jeśli znak firmy będzie się źle kojarzył lub nie będzie zapadał w pamięć to oznacza straty wizerunkowe i finansowe dla firmy. Dlatego powstaje pytanie jak nie zepsuć loga?
Logo – Co brać pod uwagę?
Logo, niby taka mała i prosta rzecz, a jednak obowiązuje parę ważnych zasad, czyli m.in.:
- Logo musi się kojarzyć z usługami firmy, czyli np: jeśli firma zajmuje się sprzedawaniem kwiatów, a logo kojarzy się z firmą budowlaną to firma, która sprzedaje kwiaty nie trafi do odpowiedniej grupy docelowej.
- Logo musi być minimalistyczne i proste. Takie logo łatwo zapamiętać, a także można szybko je odwzorować z głowy.
- Logo musi mieć odpowiednie kolory, kształt i przekaz. Te elementy wpłyną na to jaka grupa docelowa będzie zwracać na nie uwagę najwięcej.
- Ważna jest także niepowtarzalność loga, ponieważ chyba nikt nie chcę być posądzony o kopiowanie czyjegoś.
- Trzeba unikać powiązań z konkurencją, ponieważ np. jeśli konkurenci mają w logu czerwony kolor to klienci mogą łatwo go pomylić z Twoją firmą.
- Logo nie musi być symbolem.
- Ciekawym dodatkiem są dwuznaczności, które zmuszą klienta na spędzeniu więcej czasu z logiem i dzięki temu lepiej go zapamięta.
- Ważnym jest to, aby logo wyprzedzało swoje czasy. Było nowoczesne. Takie logo przyciągnie uwagę konsumenta.
Te proste zasady pozwolą Twojej firmie stworzyć najwspanialsze logo na świecie.
Złe logo
Pomówmy trochę o złych logach na, które nikt nie ma ochoty patrzeć.
Polska firma Mont-Sat ma logo, które wywołuje nieprzyzwoite myśli i niesmak. Takie loga źle wpływają na wizerunek firmy.
Logo japońskiego koncernu farmaceutycznego przypomina intymną sferę życia. Takie loga też nie zapadają dobrze w pamięci ludzkiej.
Logo Sun Rise Sushi wyglądało bardzo nienowocześnie i amatorsko.
Firma Locum chciała zastosować dwuznaczność ale coś im nie wyszło…
Pride in Oldham ma logo, które w sumie nie wiadomo co oznacza. Jest złożone, a dobrane kolory kłują w oczy.
Dobre logo
Przejdźmy do tych dobrych, które odnoszą ogólno-światowe sukcesy.
Logo Facebook’a jest minimalistyczne, proste i zapada w pamięci.
Logo Microsoft’a jest proste, a kolory stonowane.
Logo Nike wykorzystuje symbolikę. To logo jest odniesieniem do dźwięku, który słyszymy gdy ktoś koło nas biegnie z dużą prędkością.
Logo Toyoty ukrywa całe słowo ,,Toyota’’ co jest naprawdę sprytnym zagraniem.
Przeprowadzono badanie, w którym poproszono ankietowanych o narysowanie loga z pamięci.
Patrząc na to widać, że proste i mało skomplikowane loga są najłatwiejsze do odwzorowania z pamięci.
Podsumowanie
Logo może być błogosławieństwem albo przekleństwem. Wszystko zależy czy będzie się trzymać wyznaczonych zasad czy nie.
Dobre logo może przynieść wiele korzyści materialnych i wizerunkowych. A złe to oczywiście zupełnie odwrotne efekty.