Najlepszym sposobem na znalezienie Twojej strony firmowej jest SEO. Ważnym jest dowiedzieć się jak działa pozycjonowanie w przeglądarkach internetowych, aby wiedzieć od czego zacząć i mieć pewność, że działania, które są podejmowane na stronie są skuteczne.
Jeśli inni nie mogą cię znaleźć w internecie to znaczy, że praktycznie nie istniejesz i tym samym nie przyciągniesz klientów.
Widoczność strony w wyszukiwarce
Pozycjonowanie strony to czasochłonny, aczkolwiek opłacalny proces, szczególnie dla biznesu. Taki proces może trwać od paru miesięcy do paru lat, ale inwestycja się zwróci.
Można takie działania podzielić na etapy:
- Analiza i dobór słów kluczowych – sprawdzana jest widoczność strony, asortyment, kategorie produktów i treści blogowe, a potem pod to jest przygotowywana odpowiedni struktura i słowa kluczowe.
- Ogólna optymalizacja sklepu internetowego – optymalizowanie sklepu pod względem SEO jest podstawą aby plan na przyciągnięcie klientów się udał.
- Optymalizacja treści strony– takie działanie przyciągnie uwagę przyszłego klienta i pomoże w pozycjonowaniu.
- Audyt SEO – sprawdzane są rzeczy takie jak np.: struktura nagłówków, pliki sitemap.xml, linkowanie wewnętrzne, renderowanie sklepu czy architektura informacji.
- Monitorowanie postępów – istotnym elementem jest patrzenie na statystyki. Pozwoli to na podjęcie dalszych kroków.
- Link building – polega na systematycznym pozyskiwaniu linków przychodzących do pozycjonowanej domeny, a tym samym zwiększaniu jej autorytetu i jednoczesnej reklamy w Internecie.
- Reklamy z zewnątrz (Google Ads, Facebook Ads) pomogą w zwiększeniu widoczności.
- Media społecznościowe pomogą w rozpromowaniu strony.
Seo w przeglądarkach internetowych – jak to działa?
Istnieje wiele przeglądarek internetowych, ale pytanie pod którą zrobić optymalizację SEO. Odpowiedź jest oczywista. Jest to Google, ponieważ aż 93% internatów z niej korzysta.
Wyszukiwarka Google jest swego rodzaju mostem, który łączy użytkowników ze serwisami internetowymi. Wpisując w pole wyszukiwania konkretne, interesujące nas wyrażenie, otrzymamy listę wyników z adresami witryn WWW, dlatego też słowa kluczowe są tak ważne. Dzięki nim Google analizuje czym się zajmuje nasza strona.
Rzeczy decydujące o widoczności strony w wyszukiwarce Google
- Komunikacja z robotami Google – strona powinna być dobrze zoptymalizowana aby roboty nie napotkały żadnych problemów.
- Architektura informacji na stronie powinna być dobrze zbudowana, aby była zrozumiała dla ludzi i robotów.
- Optymalizacja treści – trzeba pamiętać o aktualności i unikatowości informacji, które się publikuje. Roboty doceniają strony na , których ludzie dostają przydatne informacje.
- Optymalizacja grafiki – lepsza grafika przyciągnie uwagę ludzi i pomoże robotom w zrozumieniu rzeczy, które się wstawia na stronę.
- Pozyskiwanie linków z wartościowych serwisów jest rzeczą pierwszo-rzędną, a dopiero potem przychodzi ich ilość.
Czego unikać przy pozycjonowaniu strony w Google
- Spamerskie linki
- Linkowanie Anchorów typu ‘’exact match’’ – roboty mogą mogą podejrzewać manipulację i nałożyć filtr.
- Ukryty tekst (ukrywanie fraz kluczowych w tekście) – źle wpływa na miejsce w rankingu SEO.
- Flash iframes – pojawia się problem gdy tekst został zaprezentowany jako grafika – roboty nie widzą co jest na obrazku.
- Cloaking, doorway pages – polega na tym, że roboty wyszukiwarki skanujące witrynę internetową natrafiają na zupełnie inną zawartość, niż ta, która jest prezentowana użytkownikom.
Podsumownie
Podusmowując, Google jest najlepszą przeglądarką do optymalizacji SEO. Proces ten może długo zająć, ale koniec końców ciężka praca się opłaci.