W tych czasach wielu ludzi emigruje i imigruje. Coraz częściej można zauważyć na polskich ulicach ludzi innej rasy, którzy oczywiście korzystają z usług Polaków.
Problem pojawia się wtedy gdy nie znają języka, a potrzebują jakiejś usługi na teraz. Oczywistym jest, że strona wielojęzyczna będzie miała przewagę.
Nie można zaprzeczyć, że pula klientów z innych krajów się dzięki temu powiększy.
WordPress, a strona wielojęzyczna
W WordPressie jest parę sposobów na stworzenie takiej strony np:
1. Tworzenie osobnych stron dla każdego języka
– dzięki temu klient od razu trafia na swój język bez potrzeby wybierania
– pozycjonowanie w danym kraju jest lepsze
– niestety takie rozwiązanie nie jest zbyt dobre dla sklepów internetowych, ponieważ mogą wystąpić pewne problemy przy śledzeniu stanu magazynów.
2. WordPress Multisite dla wielu języków
– jest to kompromis pomiędzy osobnymi stronami, a wieloma językami w obrębie jednej witryny co powinno być dobrym rozwiązaniem w większości przypadków.
3. Wtyczka WPML
– korzystna dla pozycjonowania SEO
– można ustawić tryb czytania od prawej do lewej
– ma wysoką kompatybilność z motywami i rozszerzeniami.
SEO, a strony wielojęzyczne
Jeśli nie zaniedba się SEO to całe tłumaczenie strony na inne języki będzie bardzo efektywne. Jest to bardzo ważny element o którym nie można zapomnieć.
SEO jest ważne aby ludzie wpisując frazę kluczową w swoim języku zobaczyli Twoją stronę.
Najważniejsze zasady strony wielojęzycznej
Zasady:
– opcja zmiany języka musi być dobrze widoczna
– używanie flagi, skrótu lub pełnych nazw po to aby oznaczyć dany język
– unikalny adres URL dla wersji językowej aby wyświetlać odpowiedni język w danym kraju
– najlepiej wybrać języki powszechnie używane np.: angielski
Zalety strony wielojęzycznej
Zalety:
– więcej klientów z innych krajów
– lepsze pozycjonowanie strony internetowej
– poszerzenie terenu na którym działa firma
– większe zaufanie od klientów
– wywarcie większej presji na konkurencji
Podsumowanie
Przy dobrym wykorzystaniu WordPressa oraz SEO można stworzyć w pełni działającą stronę wielojęzyczną. Jest to rozwiązanie, które trafi do większej grupy ludzi i unowocześni stronę internetową.